אדוני ראש הממשלה: אנא התפטר למעט טובת המדינה.

אדוני ראש הממשלה,

זוהי תקופה עצובה מאוד,  שבה אתה מואשם בעבירות פליליות חמורות.
לראשונה בתולדות מדינת ישראל – מדינת ישראל מגישה כתב אישום כנגד ראש ממשלה מכהן.
שמעתי ברוב קשב את נאומך לאחר ההודעה על כתבי האישום. הייתי מופתע מעוצמת הדברים שאמרת: מההסתה הפרועה נגד רשויות החוק; מכך שלא הבעת אפילו שמץ של אשמה, או נשיאה באחריות כלשהי לכל מה שאירע; מהמסר שבלעדיך אין עתיד או תקומה למדינת ישראל; מכך שמבחינתך אתה מתכוון להישאר בתפקיד ראש הממשלה עד שיהיה פסק דין חלוט, דבר שייתכן שידרוש מספר לא מבוטל של שנים.

בשנת 2008, אמרת נחרצות שעל אהוד אולמרט להתפטר מראשות הממשלה. אלו הם הדברים שאמרת, במדויק: "…דובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל. קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי – לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי, (משום ש) הוא נמצא במצוקה המיוחדת הזו – הכול כך עמוקה".

אדוני ראש הממשלה, נאה דורש נאה מקיים. את הדברים הללו אמרת כאשר ראש הממשלה אולמרט היה תחת חקירה אחת. אתה מואשם בשלושה תיקי אישום נפרדים, לאחר שנחקרת עליהם בשלוש חקירות נפרדות. הדברים שאמרת על אהוד אולמרט נכונים כלפיך פי שלושה.

כדבריך, תוצאות המשפט כלל אינן משנות. ראש ממשלה אינו יכול לתפקד במצוקה כל כך חמורה, ומצוקתך שלך קשה עשרות מונים מזו של אהוד אולמרט.

ההאשמות שלך כלפי מערכת האכיפה והמשפט הדהימו אותי משתי סיבות. האחת היא שאתה טוען שישנה מערכת מַפלה, מגמתית, פוליטית ולא מקצועיות. אדוני, אתה כיהנת כראש הממשלה במשך 12 שנים, מתוכן 9 שנים ברצף. בנוסף לכך היית גם סגן ראש הממשלה, שר החוץ, שר האוצר ויו"ר האופוזיציה. בסך הכול אתה מכהן כנבחר ציבור  במשך 26 שנים. אינך חלש או חסר כוח, אתה ללא ספק האדם החזק והמשפיע ביותר במדינת ישראל. במידה שהמערכות כל גרועות, מדוע לא עסקת בנושא זה? מדוע לא השתמשת בשלל הסמכויות שהציבור הפקיד בידך – כדי לטפל בנושא חושב זה?

הדבר השני הוא שאתה מאשים שהמערכת היא כל כולה פושעת, שפועלת נגדך ממניעים לא נקיים. הרי כמעט כל אנשי המפתח הללו מונו בזמן כהונתך כראש הממשלה. המפכ"ל והיועמ"ש הם משרות בכירות שנבחרו על ידי הממשלה, שאתה עומד בראשה. האם אתה מצפה שנאמין שאנשי אמון אלו כולם מוטים ורעים? האם שיקול דעתך כה גרוע עד שהממשלה שאתה עומד בראשה לא מצליחה למנות אנשי אמון בכירים ראויים?

כפי שכולנו יודעים היטב – למדינה ללא ראש ממשלה אין תקציב, אין החלטות,  והממשלה פשוט אינה יכולה לתפקד. ברור שאין זה משרת את מדינת ישראל. במצב הפוליטי הקיים לא תהיה ממשלה כל עוד אתה מועמד לראשות הממשלה מטעם הליכוד. אדוני, אנא פרוש מראשות הממשלה, למען כולנו. גם לראשי הממשלה הטובים ביותר תמיד נמצא מחליף. גם לך יימצא.

אודות ניצן מתן

בוגר תואר ראשון בביולוגיה ימית ומדעי הים ותואר שני בגאוגרפיה וסביבה, אם תזה בנושא זיהומי דלקים למי התהום. עובד בתור ייועץ סביבתי
פוסט זה פורסם בקטגוריה הפרת אמונים, כללי, מרמה, ראש הממשלה, שוחד. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה